Middagshjelpen.no – del 4


Fjerde og siste rett fra vår første uke ble lagd og spist idag. Veggisgryte men med mulighet til å ha oppi pølser, jeg benyttet meg av den muligheten jeg for hadde det ikke vært noe oppi så hadde ikke frøkna spist en smule. Med pølser oppi så smakte hun ihvertfall selv om ikke dette heller var noe godt ifølge henne… Veldig spesiell den frøkna der ja…

Men denne som de foregående rettene var gode syntes jeg – spesiell smak men det var krydderet som vi ikke har brukt noe særlig av før. Det var slettes ikke vondt for å si det sånn – ble en del rest idag og så jeg prøvde å si at imorgen blir det rest av veggisgryte (med pølse) og mexicansk kyllinggryte. Fikk noen rare blikk tilbake da gitt 🙂 Blir kanskje fiskegrateng og sånt imorgen da og så tar vi rester om et par dager.

Ingen ny matlevering på oss idag, kommer først neste mandag igjen for vår del. Akkurat nå hadde det vært greit om det kom litt idag og for det er som jeg har sagt før, veldig deilig at noen ordner det meste for deg. Selv om ungene ikke er helt enige.

2 kommentar

  1. Jeg var innom å kikka på det der middagshjelp greiene, og de leverer jo selvfølgelig ikke så langt ut på landet som jeg bor. Det hadde vært så deilig å få matvarer levert hjem på døren? Når jeg var liten så kunne man faktisk bestille hjemkjøring av mat. Mammaen min fikk varer i en pappeske hver fredag. og det var kjempestas syntes vi unger. Hun bare ringte til butikken og sa hvilke varer hun skulle ha. Hvorfor er det ikke sånn nå??

    Hørtes ut som jeg er 100 år, men sytti tallet…tidlig 80 det er da ikke sååå lenge siden er det?

  2. 80 tallet er jo nå det – ihvertfall når man ser seg om (og gremmes…)
    Du bor da ikke så langt ut på landet, tror jeg har en viss anelse og der har jeg vært en del ganger 😉 Mest et sted man kjører gjennom egentlig, men noen ganger må man stoppe og si hei til famile der og.

Legg igjen en kommentar

