Dø løvetann – dø!!!!


Lørdagen tilbrakte jeg ute i hagen nesten hele dagen. Orker ikke å bo i enebolig med stor hage for det er så mye arbeid men jagg u har man en del å ta tak i når man bor i rekkehus og har en liten hage og… Har de siste dagene sett at løvetannen virkelig har bosatt seg i vår hage og det vil jeg ikke ha noe av nei så igår gikk jeg løs med hagestikke og hansker. Store og mange var de – heldigvis bare en som hadde turt å springe ut i sin gule prakt.

 

Etter noen timer med løvetannfjerning og annet ugressfjerning i bed og litt opprydding her og der gav jeg opp hele løvetannopplegget. De var for mange for meg rett og slett.

Jeg måtte ut og hente frøkna fra overnattingsturen ute i skogen i 14 tiden så etter å ha tatt med meg en frøken kledd i ullundertøy, en flette (den andre strikken var borte..) møkk i ansiktet, et trøtt tryne etter å ha vært våken siden halv 4 og mest klar for å komme seg hjem så dro vi innom hageland. Måtte kjøpe henne med en is men det var det verdt. Vi lempet opp 5 sekker med bark og en flaske med ugressdreper og så bar det hjem igjen.

En halvtime senere var alle løvetannplanter omhyggelig dynket i spray og nå sitter jeg bare å venter på at de skal dø og forsvinne fra vår hagedel. Tok et par hos naboen og bare for å bli kvitt dem…

Kroppen verker fra fingre til tær, det er vondt å reise seg og sola tok bra på skuldrene uten at jeg ble brent heldigvis. Godt man bare gjør dette her en gang eller 3 iløpet av året….

Én kommentar

  1. Å jeg vet, det kryr av dem her også!! Blæ!!

Legg igjen en kommentar

