Lego i lange baner


Som jeg har nevt tidligere så har eldstemann lego i alle mulige varianter, det er leog i de fleste skuffer og skap, esker og hyller på rommet hans. Alt fra små politimotorsykler til store technic biler med 1000 vis av biter (det føles i allefall sånn) Nå har vi gått inn for å prøve å sortere og rydde bort mesteparten av legoen, det er noen ting som skal få stå igjen i hyllene men alt det som bare ligger der og tar opp plass skal bort. Enten på loftet eller selges. Men for at det skal være gøy å ta det frem igjen om endel år til egne barn så er det jo greit at alt er på plass. Vi begynte for et par uker siden med bionicle leogen, ikveld har jeg prøvd å finne deler til et stort lasteskip og kran og til flyplassen med et stort fly. Mesteparten er der men mye ligger rundt i skuffer og bare venter på å bli funnet… Eldstemann er litt til og fra, har demontert et par mindre biler i kveld og prøvd å sortere litt på farger av det vi ikek helt vet hvor skal enda mens jeg har sittet med disse to store «prosjektene». Litt hjelp har jeg og fått av ham men tror både han og jeg hadde øsket oss en robot eller maskin hvor vi bare kunne helle inn all legoen og monteringsanvisningenen og så hadde det kommet ferdig sortert ut i andre enden…. Det hadde vært noe det….

Én kommentar

  1. Hos oss mangler monteringsanvisningene og… Sukk… Det kommer nok på sikt til å pakkes vekk i en stor eske! 🙂

Legg igjen en kommentar