Ny jobb – oppsummering ;o)


På oppfordring så kommer det et jobbinnlegg – jeg har rett og slett vært så sliten siste uka at jeg egentlig ikke orker å tenke på jobb eller andre ting når jeg kommer hjem. Derfor blir bloggen litt forsømt og – ja egentlig mye annet og.

Jeg trives i ny jobb – det er relativt enkelt og greit å sette seg inn i oppgavene men samtidig så er det mye å skjønne. Jobber nå med fakturering, det er igrunn det jeg har jobbet mest med opp igjennom og her føler jeg meg hjemme. Har jo prøvd litt andre ting de siste årene (mer eller mindre frivillig) men har falt tilbake på den gamle hyllen igjen. Nå dreier det seg om forhåndsbetaling av moms på importerte varer fra utlandet. Det er fullt oppi topplokket om dagen, mye er lagret og lite er sortert ut igjen foreløpig. Selve utfaktureringen går greit, den har jeg track på, idag har jeg stort sett sittet med mailboksen og håndtert forespørseler der, det være seg fra kunder eller fra huset eller andre kontorer rundt omkring i verden.  Ting gjøres veldig manuelt så det er mange steg før en faktura er ferdig behandlet – og så er det jo alltid en eller annen luring som har noen innvendinger da… Igår kom det en mail fra en nordlending og der gikk det i helvete og så bortetter…. Kanskje greit han sendte mail og ikke ringte… Foreløpig har jeg ikke brukt telefonen, har sittet og hørt på et par samtaler for å skjønne litt hva folk spør om og hva jeg skal gjøre med det. Gøy å sitte med headset og være musestille og høre på ja – den i andre enden vet jo ikke at jeg er der og… men jeg må vel bare kaste meg ut i det en av de neste dagene… Det er det eneste jeg har litt sperrer på – men det går nok så bra så bare jeg vet hva jeg skal si og hvor jeg skal se. Han jeg skal jobbe sammen med er utrolig rask på tastaturet og hopper fra det ene bildet til det andre og limer inn og kopierer og jeg prøver å følge med. De første dagene skjønte jeg ingen verdens ting, nå jobber jeg jo i de samme programmene og bildene og skjønner litt mer – men det er fortsatt en vei å gå ja.

Dagene går utrolig fort – her er det ikke mye pauser til å sitte å lese VG på nett. Nå er vi jo 3 som gjør de samme oppgavene, men etter vinterferien er han ene borte og vi blir bare 2 sånn som det skal være. Hørde de to pratet om at vi den siste uka hadde satt all-time-high på noen rapporteringstall – jeg orket ikke spørre hva det dreide seg om – det får komme etterhvert ja.

Hyggelige kollegaer er det og – og Nina, en tidligere drillpike med fornavn på V fra SUK er og der på regnskap. Har vel sagt det før, han jeg skal jobbe med er en utrolig rolig og behagelig person. Vi sitter i landskap men det er ikke plagsom støy. En radio står på på andre siden av rommet og plager ikke meg, jeg har før vært veldig var på sånne ting. Det er noen som er mye i telefonen men det legger jeg ikke merke til en gang. Kort sagt, jeg tror jeg har kommet et sted jeg vil trives og bli en stund så lenge de er fornøyd med meg. Ser ut til at lykken har smilt til meg igjen – endelig!

Legg igjen en kommentar

