Det er kaldt


Igår tente jeg opp i peisen for første gang i høst – vi har jo så mye ved så vi må bare begynne en dag. Det blåste og var regn/sludd i lufta da jeg var ute og hentet noe i boden så det var vær til det. Den nye veden brant fint og.

Idag morges tok jeg på meg vanter da jeg gikk, det er og første gang i høst. Varme i bilsetet skrudde jg på og – for første gang i høst. Om et par dager er det 1.oktober og da er det skikkelig høst – september er en blanding av sensommer og høst men så bra som den har vært i år ihvertfall der vi bor så har jeg ikke fått helt høstfølelsen ende – ihvertfall ikke før forrige dagen.

Det er rart det landet vi bor i – ikke mange mil unna sklir en buss av veien pga. snø og glatte veier mens her skinner sola fra en blå himmel og det er høstfarger overalt. Jeg er ikke helt klar for snø enda men ser at det kan komme noe når vi er på hytta i helgen….

Legg igjen en kommentar

