Livet med hund fortsetter


Nå er det på en måte hverdag – dvs. mannen er på jobb og ungene flyr ut og inn og bikkja må begynne å venne seg til å ikke få gå ut hver eneste gang hun vil. Nå er det 3-4 turer iløpet av dagen og mye avslapping. Hun har slått seg veldig til ro og er en sofahund – hun får lov til å ligge i TV-sofaen men ikke de andre – vi prøver ihvertfall å få det til på den måten selv om jeg fikk en ikke hørende hund og et blikk som sa det meste da jeg prøvde å få henne ned fra sofaen forrige dagen…

 

Men det er morsomt da – hun vet at det er eldstemann som skal opp og ut med henne om morgenen og det er ham hun vekker. Idag med et nys rett i ansiktet som eldstemann sa. Naboen kommenterte ham igår – han så litt trøtt ut der han hang etter hunden med håret til alle kanter og øynene knapt nok åpne. Han har egentlig bare godt av det :) Stort sett er det alle de andre som går tur med henne enn så lenge, men idag var det bare meg og henne hjemme da hun fant ut at nå måtte hun bare, så da var det bare å ta på seg sko og rusle litt utenfor. Tok ikke sjansen på å gå så langt men hun fikk da gjort sitt og så har hun fått en lang tur nå i kveld med mannen.

Frøkna er på sørum hver dag og jobber, de koster og rydder og ordner opp nå som hestene er på beite. Idag fikk de en badetur og. Gutta har satt opp telt utenfor og skal sove der i natt med to kamerater. Har vært på RIMI og handlet og styrer og ordner der ute – bra det at de klarer å finne på noe. Det er spådd regn til natten så vi får se hvor mange som sover inne imorgen tidlig :) 3 er speidere + mellomste så jeg tipper at minst en kommer inn – men det kan tenkes at jeg tar feil…

Formen er fortsatt grei – ikke så dårlig form som det har vært så jeg håper og krysser fingrene for det beste. Har både heklet, strikket og lagd kort idag så det tyder jo på at noe er på bedringens vei. Nå skal jeg prøve å få med meg siste omgang av Spania – Portugal, håper på Portugal…

 

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

