Litt trist er det


Frøkna er jo som kjent hestegal – for å si det på en pen måte – hver torsdag er hun i stallen og jobber og så rir hun hver søndag så fremt det ikke er noe annet som skjer på gården med stevner og andre ting. Tidligere i uka kom hun og sa at Mickey skulle avlives – den var så gammel så sånn var det bare. Da hun hadde vært på stallen på torsdag sa hun at det hadde ikke stått noen i båsen til Mickey idag for han var jo død.

Så leser vi avisen idag tidlig og ser at de har måttet avlive enda en hest på Sørum – en av de som stod i skolestallen. Dette er jo de hestene frøkna kjenner og rir og jeg håpet at det ikke var hennes favoritt, Cassie som hadde måttet bøte med livet – for hennes skyld. Frøkna nileste avisen og jeg prøvde å sjekke litt på nett for det stod ingen steder hvilken hest det var. Jeg fant til slutt en kommentar på FB, mens frøkna var inne på hesteblogger og fant det der. Heldigvis var det ikke hennes favoritt men en liten tøffing som ikke hadde vært der så lenge. Hottentott – det var visst 3 hester som hadde kommet seg løs i stallen og begynt å sloss, Hottentott ble sparket såpass at han brakk benet og mått avlives på morgenkvisten fredag. Frøkna syntes det var trist men sånn er livet. Heldigvis er det fortsatt liv i hennes favoritt – ellers tror jeg det hadde blitt en tøff speidertur….

Cassi
Cassi
2 kommentar

  1. Uff, stakkars jente… :( Det er alltid trist når dyr dør. Og enda verre når det er dyr man har hatt et forhold til.

  2. SV: Jeg har nettopp lastet ned plata (ja jeg stjeler), så jeg får høre igjennom hele :-)

    Trist med hesten da :-(

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

