Lille julaften er her…


…og jeg har aldri vært så på etterskudd til jul som jeg er i år… Det er ingen morsom følelse…. men jul blir det lell selv om det kan bli sent i kveld. Startet dagen med å sette opp juletreet (note til meg selv; det skal IKKE gjøres på denne måten til neste år…) Vi satte det i fot igår kveld og har latt det stå og falle ned i natt – men det er ikke verdens peneste juletre ;) Oppdaget at det har dobbel stamme og derfor så ser det skjevt ut alle veier omtrent – fikk kappet av et par av de nederste grenene og prøvd å rette det opp så godt det lot seg gjøre og så løp jeg ut av huset. Mannen slet med å få på lysene – det er vanligvis jeg som gjør det men ikke i år. (korrigerte litt på et par før jeg løp men alikevel) Med pynt og stæsj så blir det sikkert så bra så :D

Så nå sitter jeg på jobb for aller siste gang med kvae på alle fingre – har nytt den siste timen i stillhet – nå ramler det inn unger i alle størrelser her som skal ha et eget opplegg sånn at mammaer og pappaer kan være på jobb istedenfor å ta seg fri for å passe unger hjemme, så så veldig mye arbeidsro tror jeg ikke det blir her de neste timene. Men det er jo et bra tiltak fra ledelsen da (det er litt kaos her for planlegging er noe drit – bare å invitere men ingen som har tatt ansvar for hva som skal skje… Godt mine ikke er med) - de kan hvis de vil tydeligvis ;) Litt sånn blandet følelse for dette her – blir deilig å ikke skulle hit å sitte og gjøre det samme dag ut og dag inn noe mer – men så var det dette med å ikke ha jobb da. Ikke det mest ideelle sånn rett før jul men kanskje det er bra alikevel for meg. Skal prøve å nyte juleferien selv om jeg vet at det vil ligge å gnage litt.

I ettermiddag skal vi til mannen sine foreldre og spise grøt – vi skulle ta det etter jobb så det er meg alle venter på for alle de andre har fri visst… Ikveld blir det innpakking av de siste gavene og dekking av bord. Vi blir 12 til middag – 11 som sitter til bords imorgen. Uheldigvis har mannens tante blir dårlig og orket ikke å komme – synd det for det er alltid hyggelig å være så mange som mulig på julaften synes jeg. Så da blir det mannens foreldre og hans bror med familie til middag. Broren med familie drar hjem til pakkeåpning for å få lagt minstefrøkna så da blir det oss og mannens foreldre igjen til pakkekaos. For første gang er ikke mamma og pappa i nærheten juledagene – de ferier for første gang på vestlandet hos min bror – litt rart det og å ikke se dem men nye tradisjoner kommer til. Sånn er det bare.

Men en tradisjon blir ikke endret på – det blir ikke jul uten Grevinnen og Hovmesteren på TV i 21 tiden. Husker det året NRK sa de skulle sende den ca.21 og da jeg satte meg ned litt før viste det seg at de allerde hadde sendt den. Da ble det telefonstorm da og de måtte sende den en gang til. Best for dem det nemlig!

I kalenderen i går fikk jeg en kjærlighet – frøkna har visst gått litt lei hele kalenderen min så jeg får pakken i hånda litt sånn utpå kvelden, men det er jo tanken som teller. Idag ligger det en julegodtpose til hver av ungene fra farmor, frøkna får et heste pusslespill, eldstemann siste del på julepusslekule og mellomste et par pakker julekort. Det er siste pakke på kalenderen for i år – imorgen henger det en liten hilsen fra farmor på kalenderen og så får de julestrømpe med et par gaver og godteri ved senga.

Siste dag på jobb og noe er som før – datatrøbbel… Jaja – vi får gjøre det vi kan og så går vi hjem og tar juleferie og arbeidsledighet etter det….

GOD JUL!

Én kommentar

  1. God Jul Line til deg og dine ♥

    Juleklem fra Heidi (Den frustrerte :-) )

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

