Vi kan jo ringe 1881

Takket være reklamen fra 1881 som sier at de kan hjelpe deg med (nesten) alt så har frøkna fått for seg at det er det jo bare å gjøre. Senest forrige dagen da hun og jeg gikk fra bilen og hjem etter spilletimen. Hun spurte om noe (som jeg ikke husker hva var i det hele tatt nå) men jeg kunne ihvertfall ikke svare. Jammen da ringer vi bare 1881 da for de kan svare på alt repliserer hun da – og det er ikke første gang, og sikkert ikke siste gang jeg får den beskjeden.

Kanskje vi en dag skal prøve det 😉

Fredag 4.desember og det er snart helg igjen

Våknet til meldinger på radioen om snø og litt småkaos på veier – men heldigvis gjaldt ikke det her. Har alltid tenkt på sørlandet som et sted hvor det ikke er så mye snø men de siste årene er det jo der det har vært verst. Om et par år til så er de vant med store snømengder der og så da fikser de det greit de og. Man hører jo aldri om kaos på veien i nord-Norge liksom…. Her på østlandet tror vi at vi er verdensmestere og gir på – og ofte ender det med kaos. Heldigvis ikke enda iår men nå er det spådd snø fremover så det er bare å forbrede seg… Jeg var tidlig i seng igår kveld og – har blitt det de siste dagene og jeg har sovet gjennom hele natta. Mye rare tanker som svirrer rundt sånn at jeg ikke henger helt med i hverdagen. Ganske slitsomt men jeg prøver å jobbe meg opp over det selv om det for tiden ikke er helt greit. Nå er det helg og kanskje ting er litt lettere da…

I adventskalenderen fikk jeg et par Bjørn Borg boxer i adventsfargen lilla 🙂

Mellomste fikk mer MatchAttac kort og eldstemann mer lego. Han setter de opp på en plate som fulgte med kalenderen og lager en liten by ut av det han får. Det har vært noen mennesker, en kjelke, en snømann og et par andre ting så langt. Kan bli en fin vinter/juledekorasjon på rommet det etterhvert. Frøkna fikk 4 fargeblyanter – kjøpt på Søstrene Grene på Nordbysentret. De koster 2-3 kroner stykke og er tykke og gode å bruke. Et fint alternativ til disse tykke man får kjøpt i bokhandlere til12-15 kroner stykker…

I dag skal frøkna ha med en klassevenninne hjem – vi har slitt med at hun har gjort seg litt for avhenging av bestevenninnen sin så når mammaen til en annen vennine sendte meg en SMS igår kveld og sa at datteren hennes sa hun skulle være med frøkna hjem idag og lurte på om det stemte og jeg ikke hadde hørt noe om det så sa jeg ja med en gang… De hadde visst avtalt det på skolen sa frøkna du hun kom hjem fra stallen – hadde bare glemt å informere oss hjemme (som om det var noe nytt..) Det kan vært greit å ha litt fler å «velge» mellom for skjærer det seg med den ene så er det jo hyggelig å ha andre å gå til – og jeg tror hun har innsett det etter at vi har prøvd å prate litt med henne om det i det siste. Tenkte vi kunne prøve å lage ett eller annet, men det er ikke mange timene vi har til rådighet så jeg har endt opp med et julekort eller til-fra lapper.  Vi får se hva vi får til. Manne og jeg må gå gjennom gaver ikveld – planen har vært der flere kvelder denne uka men takket være meg og min form/humør så har det ikke funket helt.

Idag er det ikke kaldt på kontoret heller – kanskje de har skjønt at varmen må skrus opp når folk sitter med skuldrene opp under øra, dunjakker over beina og fleecejakker på… De som styrer varmen jobber på lagret og der er de tross alt i aktivitet hele dagen i motsetning til oss som sitter på rompa hele dagen… men de skrur vel ned varmen i helgen og så er vi igang igjen på mandag 😉

Og sånn helt til slutt så vil jeg vise frem kjolen jeg strikket til familiens nyest tilskudd. Hun ble født 15.juli (på onkel sin bursdag) Idag morges var jeg innom bloggen til Ashi og det første som møtte meg var et bilde av lille Vilde i sin rosa kjole 🙂 Det er alltid gøy å strikke til noen som blir så glad for det som hun blir! (Ashi altså…)